vineri, 6 iunie 2008

Frumosul meu oras urat

Salut! Nascut si crescut in Piatra-Neamt, bucurestean prin adoptie, calator prin multe orase, eu Adii vreau sa va spun o poveste. Nu, nu sunt candidat la nici o functie, nu am treaba cu politica, deci e vorba despre altceva. Povestea mea este despre o capitala.
Oras superb, intemeiat, conform legendei, de un pastor, locuit de oameni mandri, puternici si bogati. Si crestea orasul asta, cat altele in 10. Ani, ca despre asta e vorba. Apoi, dupa vremea voievozilor si a boierilor hulpavi, a turcilor si a grecilor fanari, a venit poporul cel mult. Un dictator, cu mare priza la popor, i-a adunat si la toti le-a dat cate ceva. S-au facut cu sange si sudoare, case, strazi, fabrici si parcuri monumentale, sa aiba oamenii unde sa fuga de teroare. Apoi, intr-o buna zi, dictatorul fu nimicit si teroare fugi. orasul respira iar, un zambet se vedea, cerul se imbraca in curcubeu, si cam tot pe atunci veneam si eu. A inceput sa se dezvolte, cu malluri, marketuri si alte resorturi.
Si pe masura ce orasul crestea, totul praf se facea. Cladirile se surpau, strazile se ingustau, si culmea, chiar si oamenii se tampeau.
Si a ajuns orasul asta frumos, sa fie ceva hidos, chiar gretos. Praf, maidanezi, aurolaci, aglomeratie urbana, un chin prea mare pt cineva care nu vrea sa se mai teama. Libertatea dorita, atat de greu dobandita, a fost din nou furata, dar democratic de asta data.
In vremea tineretii mele, sa pleci cu scartait de roti de la semafor, era semn de tupeu, indemanare si placere; acum, e doar frustrare, ura si incrancenare. Demult, sa fii motocilist, sa mergi pe doua roti, era o placere, o dulce afirmare; acum sa mergi pe 2 roti, e ori dorinta de scapare ( a se citi sinucidere curata, pt ca nimeni nu te baga in seama), ori mare semn de intelepciune, ca te strecori prin cetele murdare, nervoase si stationare.
In secolul vitezei, in epoca luminii, se sta mai mult decat stateam la paine. Am scris din greu, cu ciuda si amar. Dar vreau sa stiti, un laptop merit chiar. Asa eu pot sa ma strecor, sa ma invart usor. Sa merg prin scumpul meu oras sa scriu pt ai mei copilasi.
Ce vreau eu sa se schimbe? Tot! Sa nu mai stea nimeni la bloc. Sa nu mai fure hotii de prin buzunare, sa nu ma fure la taraba in bazare. Sa merg pe jos fara sa fiu muscat, sa nu respir deloc aurolac. As vrea sa fie strazi, nu gropi mai mari decat masina. As vrea sa fie semafoare, nu-njuraturi si cozi fara scapare.
Va rog sa-mi dati si mie un raspuns: mai am vreo sansa, sau e mai bine sa ma dau dus?

2 comentarii:

  1. Trist dar adevarat.Stau si eu cateodata si ma intreb ce am castigat in urma revolutiei?Pentru ca eu,azi,nu ma simt libera.Stau inchisa in casa 24din 24 de frica tiganilor pt ca locuiesc in Rahova.Si la inceput,cand mai ieseam aveam totdeauna probleme se luau de mine fara motiv(nu sunt sexy,nu ma imbrac in mini sau mai stiu eu ce)...etc.Acum am ales sa stau numai in casa.M-am "implinit" cu 20kg arat ca o gospodina "obosita" de 40ani,ma zbat sa fac bani cumva si am ales arta(ca tot stau in casa),locuiesc cu chirie,banii abia imi ajung,pot spune ca sunt saraca(da,saraca).Unde e frumosul viitor pe care mi l-au promis parintii mei cand "dictatorul a murit!Suntem liberi!"? Liberi sa ce?Care noi? "Natalitatea la romani e in continua scadere" in schimb la minoritati este in crestere.Cum pot eu sa aduc in aceasta tara(lume) de cacao un copil?Cum ar trebui sa-l educ pe copil?Ce sa-i spun? "Mami,trebuie sa furi aici pt ca sansele de a avea un trai bun(bun!) din munca cinstita sunt egale cu cele de a castiga la lotto 6/49 .Mami(daca e baiat) trebuie sa fii "smecher" si "sukhar",sa ai "talent" sa ai masina de lux si rolex pe mana,sa puti de prostie,altfel te va durea cand vei vedea cati prosti te inconjoara(asa cum o doare pe mami in fiecare zi).Mami(daca e fata) tre' sa fii "printzesa adevarata" si sa gasesti pe unu' cu bani sa-i oferi toate serviciile,lasa demnitatea aia-i pentru proaste.Nu citi ca n-o sa mai stii sa fii "shukara" atunci.Sa nu fii proasta ca mami sa te doara sufletul de ce se intampla in TARA TA cu ROMANII TAI...

    RăspundețiȘtergere
  2. @lenoir, e nevoie de putina atitudine. Minoritarii se inmultesc din toate punctele de vedere, dar noi ii ajutam mult in asta. Sunt de parere ca putina atitudine nu strica. Si partea cu sexy, hey, nu conteaza atat de mult parerea celorlalti. Cum te simti, cum te vezi tu, si ce iti doresti de la viata. Realitatea e cruda cu tine. Fii fara grija, se poate si mai rau, blonda si fara cap. Cat despre copilul adus pe lume, eu pot doar sa sper ca voi avea puterea sa-i ofer o lume mai buna. Aici, sau aiurea prin lume. nu astept nimic de la nimeni, nu mi-e frica de nimeni. Nimeni nu ar trebui sa simta frica in mijlocul semenilor sai. Am inceput deja sa vad o lume mai buna. Se misca lucrurile, si noi avem tot mai multa putere. Vorbim, si suntem luati in seama. E bine. Sa continuam!

    RăspundețiȘtergere