vineri, 11 aprilie 2008

Tara mea draga, draga

Eu urmaresc jurnalele de stiri. Nu e o munca grea, uneori e chiar pierdere de timp, dar merita sa vezi in ce tara traiesti si ce oameni ti-o prezinta. Astazi, de exemplu, mi-a venit sa vomit. Brusc, fara nici un avertisment, si totul din cauza unui reportaj. Spune un baiat ca"traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul", dar eu cred ca formula corecta este traim in Romania, si asta nu trebuie sa dureze foarte mult".
Dara sa purcedem la origini si sa va spun ce s-a intamplat...Se facea ca niste oameni, simpli, compusi sau ce-or fi fost ei, au imprumutat de la banca (orice banca, chiar si una din parcul proaspat inaugurat la Lujerului, Sector 6 Bucuresti pt cunoscatori..dar o sa initiez un post separat pt acest celebru parc) incredibila suma de 13 .000 Euro ca sa achite un credit contractat anterior. Pana aici, putem observa laitmotivul creditului, 13 mii fiind totusi salariul meu pe
4 ani sau banii de buzunar (pentru o zi) ai unui pustiulica ai carui parinti au o afacere perfect legitima cu statul roman. Eh, si oamenii astia, romani de-ai nostri, s-au dus sa faca conversia banilor in moneda nationala, si de aici incepe haosul. Speriati, agitati si oarecum anesteziati de mirosul banilor multi (dupa cum se stie banii creeaza dependenta) oamenii au inceput sa faca greseli. In primul rand, au uitat ca sunt in Romania. Apoi, in loc sa apeleze la celebrii valutisti, care mai activeaza acum doar pt cunoscatori si care au cursuri avantajoase, au avut incredere in legile tarii si au apelat la serviciile unui exchange office (birou de schimb valutar, societate comerciala care se supune unor standarde pt desfasurarea activitatii) .
Greseala asta i-a costat 7 000 RON, rezultatul unei mici jonglerii gen uitati-va aici, asta e suma, trec eu frumusel pe foaie alta suma, voi semnati, asta e sunteti fraieri, va multumim pt prezenta. Bietii oameni, cand si-au dat seama ca nu sunt la camera ascunsa si ca au fost arsi la buzunar, au chemat pe bune camerele de filmat, OPC, Politia, si alte cateva organisme parazitare care nu stiu sa spuna decat: faceti reclamatie scrisa si o sa o citim si noi (da sigur, de asta aveam nevoie, ca nu aveam blog si simteam nevoia sa mi se intample ceva naspa si sa scriu p plangere, care culmea, o sa fie citita de oamenii f inteligenti din sistem, deci eu ma voi simti ca dupa un Premiu Pulitzer pt literatura). Scuza organelor a fost jalnica, de, cursul e afisat, v-ati lasat prostiti asta e, toata afacerea este perfecta, morala si legala.
Dar totusi, baietii astia de la exchange nu ar fi putut sa spuna, aa, nu mai doriti, in regula, va restituim suma, ca doar noi nu am pierdut nimic, dar daca continuam asa nenorocim doi nevinovati, pierdem integritate morala, credibilitate, si ceva clienti datorita publicitatii negative.
Si a fost asadar nevoie de 2 ore de stat in strada, de plans, politie si alte chestii, ca sa-si dea seama si oamenii de la exchange ce au de facut. Nu, sa nu credeti ca au dat banii inapoi, anuland tranzactia. Au plecat acasa, cu banii in buzunar, aparati de politia chemata de amaratii aia.
Acum astept jurnalul de seara, sa vad cum au decurs lucrurile. Presupun ca pana acum amaratii au ramas fara lacrimi, si cu banii schimbati cauta sa cumpere o sticla cu benzina (cunoaste toata lumea acest antidot administrat probemelor severe, doar ca e greu de procurat, multe benzinarii impunand restrictii la alimentarea la pompa a sticlelor de platic sau canistrelor inadecvate). Iar bravii (rog a se citi jalnicii) aparatori ai legii lucreaza in acest moment la repararea virginitatii comerciantului care a dat dovada de integritate si profesionalism si s-a carat cu banii oamenilor , bani nemunciti pe care acum cei fraieriti trebuie sa-i returneze, ei si stranepotii lor.
Astept sa-mi spuna cineva ce s-a mai intamplat, si daca astia nu mai dau la stiri, pe motiv de somatie a CNA-ului, ca au denigrat o afacere perfect onorabila, sper sa-mi spuna cei implicati cum au decurs lucrurile. Si ca sa gandim pozitiv, intr-o nota profund optimista, nu fac afirmatii de genul: eu niciodata nu o sa iau credit (ca am deja doua), nici ca eu voi fi f atent atunci cand schimb bani (ca nu sunt, si am lucruri mai bune de facut), ci cred ca o sa-mi deschid o casa de schimb valutar. Vad ca daca esti nesimtit, se traieste bine.
Pana atunci, nu o sa ma mut de aici, dar zic si eu ptiu romania, tara cu legi de rahat, si mars la cotet bai ciumpalacilor care furati voi de la oamenii necajiti.
Hai noroc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu